WELCOME TO ÄLMHULT

Älmhult, Sweden. | qandvictoria.wordpress.com

Älmhult i Sverige

Jag har anlänt hel och hållen till Älmhult, och från och med imorgon börjar praktiken. Resan hit var lång, varm och illamående, men nu har jag äntligen handlat mat och börjar göra mig hemmastadd. Jag börjar redan vänja mig vid omgivningen. Kände mig dock ynklig och liten när jag väl kom till affären då jag till och med var tvungen att fråga hjälp med vägningen av bananer. Lite skräckinjagande var det också att det första man ser när man kliver av tåget är en liten del av en byggnad rödklottrad med “PEDOFIL VARNING”.

Älmhult in Sweden

I have finally arrived to Älmhult, and tomorrow my internship will begin. The trip here was long, hot and nauseous, but now I have just come back from store and starting to feel like home. I already start to get used to the environment. But I felt quite tiny when I came to the store and had to ask for help with weighing bananas. It was also a bit frightening when the first thing you see when getting off the train is a big red text written on a building that said “PEDOFILE WARNING”.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

