PRAKTIKPLATSENS ARBETSUPPGIFTER

Mina arbetsuppgifter

Första veckan har gått, och nu är valborg äntligen här. Tyvärr spenderas den inte hemma i Åbo tillsammans med världens bästa, utan helt ensam i lägenheten i Älmhult. Veckan som har gått har varit en underbar inblick i vad de gör på ICOM, men jag längtar så mycket efter ansvarsuppgifter. Hittills har jag deltagit i möten, skrivit protokoll och fått se vad min praktik faktiskt kommer att gå ut på. I onsdags hade vi ett viktigt möte, och efter arbetsdagens slut styrde vi kosan ut på landet och faktiskt till Ingvar Kamprads hemliga tillhåll. Fascinerad till max, och redan då började jag känna mig mera viktig! ;)

I övrigt så älskar jag denna praktikplats! Att jobba med katalogen och att jobba på det sätt de jobbar på är som hand i handske för mig. Men vill man hamna i Älmhult för resten av livet? Jo, en annan sak också, ICOM är väldigt internationellt, så jag pratar engelska 24/7.

Internship at IKEA Communications AB in Älmhult, Sweden. | qandvictoria.wordpress.com

My work assignments

First week has gone by, and Walpurgis Night is finally here. Unfortunately I’m not spending it at home in Turku together with worlds greatest, but all alone here in the apartment in Älmhult. This past week has been a wonderful insight of what they do here at ICOM, but I can’t wait to get some responsibilities. This far I have participated in meetings, written protocols and seen what this internship will be all about. On Wednesday we had an important meeting, and after the workday we headed out to the countryside – actually to Ingvar Kamprads secret hideout. I was so fascinated, and already then I started to feel a bit more important! ;)

Over all, I love this internship placement! To work with the catalog and to work with the assignments that they do here fits me like a glove. But do I wanna end up in Älmhult for the rest of my life? And yeah, another thing also, ICOM is very international, so I speak English 24/7.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

