ATT GÅ PÅ SPARLÅGA

Produkttillverkning

Efter en tung dag i metallverkstaden går jag nu minsann på sparlåga. Idag var alltså D-day för produktionen av min produkt till Stockholm Furniture Fair – väckning klockan fem och start för tillverkningen klockan sju i Sandsund. Jag har hållit hus vid ett litet metallföretag med femton anställda, fjorton män och en kvinna på kontoret. Ack så skönt det kan vara med en mansdominerad arbetsplats! Tidsmässigt är jag lite efter, vilket också innebär dyrare utgift för min egen del. Men det borde ta till lunch imorgon innan allt är på plats, det vill säga om produkten håller och att formen inte ändrar vid belastning (peppar, peppar). Men, min produkt kommer ändå att bli AWESOME! Om till och med männen på en metallverkstad utbrister WOW och säger rakt ut att jag verkligen har en bra produkt framför mig, då är den nog banne mig bra!

Product production

After a rough day at the metal workshop I’m completely dead. Today was D-day for the production of my Stockholm Furniture Fair product – wake up call at five AM and time for production to start at seven AM in Sandsund. The production happens at a small metal company with fifteen employees, fourteen men and one female in the office. Oh so nice with a male dominated workplace! Regarding the time, I’m little bit behind, which also means it will get more expensive for me. But it should take until lunch tomorrow before everything is in place, as long as the product won’t break and that the shape lasts when putting weight on it. But, my product will anyway be AWESOME! If the men at a metal workshop says WOW and tells me I have a really cool product in front of me, then that has to mean it’s good!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

One thought on “ATT GÅ PÅ SPARLÅGA

Let's talk! I will answer your comment here below :)

