BACK IN TURKU

Tillbaka i Åbo

Helgen är så gott som förbi och imorgon kallar skolan som vanligt. På fredag eftermiddag fick vi äntligen plocka upp min färdigmålade produkt från Esse och sedan bege oss ner mot Åbo och hem ljuva hem. Vi anlände så pass sent att vi bara hann lämna av produkten vid skolan och vänta med själva uppackningen till lördag efter tolv, då skolan hade öppnat. Jag låg hela natten och väntade på att få öppna upp mitt paket för att äntligen få se slutresultatet! Lördag, precis vid öppningstid, var vi tillbaka vid skolan och jag slet och rev upp paketet som på julafton när man var fem år! Jag ööönskar att jag kunde ladda upp en helhetsbild så att jag skulle kunna visa er min dundermegasköna produkt – men tyvärr så får vi inte publicera produkten innan mässan, så det blir att vänta ännu i ungefär tre månader. Det som återstår nu är kuddarna, så har jag sen en helt färdig produkt. Men dem fixar vi inom en snar framtid, det känns inte precis som om jag måste stressa eftersom jag ännu har två och en halv vecka innan deadline. Rätt så effektiv har man ju varit!

Q& Rocker exhibited at Stockholm Furniture Fair 2012. Design by Q& Design. | qandvictoria.wordpress.com

Back in Turku

The weekend has now passed by, and tomorrow I’m back at school as normal. On Friday afternoon we finally got to pick up my product from Esse and drive back to Turku. We arrived so late that we only had time to take the product to school, and wait with unpacking it until Saturday when school opened after twelve. During the whole night I couldn’t think of anything else than opening up my package, so I could finally see the end result! So on Saturday, exactly at opening time, we were back at school and ripped the package open like a kid on Christmas eve! I wish I could upload a picture of my product so I could show you how great it is – but unfortunately we can’t publish anything before the fair, so it will have to wait for another three months. What’s left is the seat cushions, and then I have a finished product. But those I will take care of later, it’s not like I’m in rush or anything, since I still have two and a half week before deadline. I have been quite effective!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

4 thoughts on “BACK IN TURKU

    1. Ska bli jättespännand att få vis an å! =) blir roligt att hör kritiken, va både nära å kära sejr men å va businessfolket på mässon har att tyck å tänk! Ijk!

Let's talk! I will answer your comment here below :)

