WELCOME TO ESSEX

Moving from Finland to England. | qandvictoria.wordpress.com

Att vara inneboende

Jag har anlänt hel och hållen till Laindon i Basildon, Essex. Klockan är ungefär midnatt här, men jag går ännu på Finland-time – trött som tusan är jag. Jag har tre huskompisar här borta, hon som äger stället och två inneboende killar. Alla verkar riktigt trevliga, om än aningen överentusiastiska. Jag tror nog att jag kommer att trivas här under mina sex veckor, men skulle jag stanna längre skulle jag nog bli galen. Är man van att bo ensam och att vara herre över sitt eget hus så kan det vara mycket svårt att anpassa sig efter tre andra herrar över sina egna hus. Slutligen måste jag bara säga att avskedet idag var det tyngsta jag någonsin har varit med om. Jag vet att det bara är sex veckor som jag kommer att vara borta, och kanske det finns andra bakomliggande orsaker, men jag var faktiskt riktigt riktigt ledsen. Ett steg i taget och dom här sex veckorna är snabbt förbi.

To be a resident

I have now arrived to Laindon in Basildon, Essex. Clock is almost midnight here, but I’m still on Finland-time – I’m so tired. I have three housemates, the woman who owns the place and two guys who’re renting a room. Everybody seem really nice, but almost a bit too over enthusiastic. I think I will like it here during my six weeks, but if I would stay for much longer I think I would go mad. If you’re used to living by yourself and having your own home routines, it’s really difficult to adapt to someone elses routines. Finally, I just have to say that the goodbye today was the hardest one I have ever done. I know I’m only gonna be away for six week, and maybe there are other reasons to it, but I was really really sad. One step at a time and these six weeks will go by really fast.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “WELCOME TO ESSEX

  1. Hoppas dina överentusiastiska “medboende” lyckas muntra upp dej :) Praktikjobbet på vardagarna kommer säkert också att bidra till att du har så fullt upp så tiden bara flyger iväg, precis som Stina säger. Håll bara flitig kontakt med dina Kära och Nära, så blir det nog bra! Vi finns ju alltid här för dej, och flyg går det åt båda hållen med jämna mellanrum om det kniper :) KRAM

Let's talk! I will answer your comment here below :)

