INTERNSHIP ASSIGNMENTS

Trend research 2016-2020

Som ni märker händer det inte mycket märkvärdigt här eftersom bloggen står helt stilla. Jag har jätteroligt på jobbet, men när kameran inte får vara framme så känns det inte roligt att blogga om det jag gör heller. Jag har gjort en egen research för trender 2016-2020, och vid det här laget har jag kommit så pass långt att jag nu skall börja på med en storyboard för att beskriva vem den här trenden passar in på – kön, yrke, civilstatus, intressen osv. Jag har också fått i uppgift att sticka iväg till London för att samla inspiration och fotografera massor. Tanken är att imorgon är D-day, imorgon blir det London. Jag har kikat på tub kartan hela kvällen och ser snart i kors, men jag tror att jag har fått inprickat allt jag skall besöka under dagen.

Organisera materiallagret

Andra uppgifter som jag har haft på jobbet är att gå igenom och reda upp deras materiallager med färg och master samples. Jag som älskar att organisera har varit i sjunde himlen hela veckan, och idag kunde jag avsluta det största projektet med att organisera deras exteriörfärger från x-antal år tillbaka. Hittills har denna praktik varit riktigt givande, jag känner att jag har utvecklats på många plan! Troligtvis fortsätter det på samma spår de resterande tre veckorna.

Story board inspiration. | qandvictoria.wordpress.com

Trend research 2016-2020

As you may notice there’s not much happening over here since I haven’t been updating my blog at all. I have a lot of fun at work, but because the camera can’t be used, I don’t feel like blogging about what I do either. I have done my own research for trends 2016-2020, and by now I have got that far that I can start making a storyboard to describe who this trend refers to – sex, occupation, marital status, interests etc. I have also got another assignment where I’m supposed to go to London to collect inspiration and to photograph a lot. The idea is that tomorrow is D-day, tomorrow I’m going to London. I have been looking at the tube map all evening, but now I think I have marked everything that I need to visit during the day.

Organising sample supplies

Other assignments that I have got is also to clean out and organize their old master samples and materials. I love organizing, so I have been in seventh heaven all week. Today I could finalize my biggest project, where I have been organizing their exterior paints from a few years back. This far my internship placement has been really rewarding, and I feel like I have grown a lot! Hopefully it will continue the same way the last three weeks.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

One thought on “INTERNSHIP ASSIGNMENTS

Let's talk! I will answer your comment here below :)

