MOODBOARD VS. STORYBOARD

Trend Research at Ford Motor Company in England. | qandvictoria.wordpress.com

Trend research 2016-2020

Som jag tidigare har berättat har jag fått i uppgift att researcha trender för 2016-2020 – allt från exteriör färger och material till interiör färger och material i bilar. De senaste dagarna har jag börjat knåpa ihop moodboards till min research och van moodboards knåpare som jag är så har jag slängt ihop bilder till ett kollage för att kunna beskriva vilka färger som är trendiga om fem år.

Att berätta en historia

Vad jag fått lära mig under den här veckan är dock hur man EGENTLIGEN gör moodboards, och det känns som om jag har tagit mig själv till en helt ny nivå med denna info! Jag började inse själv hur lätt man kan beskriva genom att göra rätt slags moodboard. Det man bör tänka på i sin moodboard är att samtidigt berätta en historia. I mitt fall – vem är personen bakom färgerna jag valt? Vilken stil har personen i både klädväg, inredning, teknologi, intressen, smink, uppförande? Jag hade aldrig trott att det kunde vara så här djupgående att skapa en ynklig moodboard. Men praktikperioder är ju till för att lära sig!

Trend Research at Ford Motor Company in England. | qandvictoria.wordpress.com

Trend research 2016-2020

As I have mentioned before, one of the assignments that I have got is to research trends for 2016-2020 – everything from exterior paints and materials to interior colours and material for cars. The last few days I have been making some moodboards for my research, and since I’m quite used to making moodboards, I have quite quickly chosen some images and put them in a collage to be able to describe which colours will be trendy in five years.

To tell a story

But, what I have learned during this week is how you ACTUALLY make moodboards, and it feels like I have taken myself to a whole another level with this info! I started to realize myself how easily you can describe something through making the right kinds of moodboards. What you need to think about when making your moodboard, is that at the same time they need to tell a story. In my case – who is the person behind the colors I have chosen? What kind of style does the person have in clothing, interior, technology, interests, makeup etc.? I have never though that you can go this deep when creating such a small thing as a moodboard. But, internship periods exists for you to learn!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Advertisements

One thought on “MOODBOARD VS. STORYBOARD

  1. Den översta färgkartan påminner om ditt rum här hem-hemma, och de tillhörande bilderna är i samma “mood” som mina ros- och andra blomsterarrangemang i korgarna på vår veranda denna sommar :)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s