TALLINN 2013

Inför T:s och min treårsdag (som egentligen är imorgon) hade vi bokat in en förlängd weekendresa i Tallinn. Resan bokade vi via Ikaalisten Matkatoimisto, och i priset ingick buss Åbo-Helsingors-Åbo, båt Helsingfors-Tallinn-Helsingfors samt fyra nätter på spahotellet Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel.

Höst i Tallinn

Tallinn var en vackrare stad än vad jag hade föreställt mig, och jag skulle bra kunna besöka staden igen. Tyvärr drog jag på mig värsta förkylningen under tiden vi var där, så nu ligger jag hemma med hosta, täppt näsa och ont i halsen. Jag håller tummar och tår att det värsta hinner gå över tills torsdag då det är dags för min tatuering! I Tallinn var det redan full höst när vi kom dit, det blåste och var riktigt kallt. Vi hade dock tur med vädret då det var solsken under så gått som hela tiden vi var där. Vi spenderade den största delen av tiden med att gå runt i gamla stan, och förstås en stor del av tiden var vi på hotellet och i spa avdelningen. Hotellet var också värt sina fyra stjärnor, och jag skulle bra kunna stanna där igen! En mycket lyckad resa, förutom min förkylning förstås.

Autumn in Tallinn, Estonia. | qandvictoria.wordpress.com

To celebrate T:s and my three year anniversary (which actually is tomorrow) we had booked a prolonged weekend in Tallinn. We booked the trip through Ikaalisten Matkatoimisto, and the price included bus Turku-Helsinki-Turku, boat Helsinki-Tallinn-Helsinki and four nights at the spa hotel Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel.

Autumn in Tallinn

Tallinn was a more beautiful city than I had imagined it to be, and I could actually visit the city again sometime. Unfortunately I got a bad cold while we were there, so now I’m at home caughing and with soar throath. I’m keeping my fingers crosed that the worst symptoms will go away until Thrusday when it’s time to get my tattoo! There was full autumn when we arrived to Tallinn, it was windy and really cold. We were really lucky with the weather though, since the sun was shining during the whole time we were there. We spent most of our time walking around in the old time, and of course quite much time at the hotel and spa area as well. The hotel was well worth their four starts, and I would love to stay there again! We had a really good trip, except my cold of course.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

