ETT NÄSTAN FÄRDIGT EXAMENSARBETE

Att börja om från början

Två veckors tystnad blev det här på bloggen, och med all rätt kan jag säga! Jag fick ganska dåliga nyheter med mitt examensarbete för två veckor sedan, och jag har helt oskojat jobbat med arbetet 12-15 timmar per dygn sedan dess. De enda gångerna jag har pausat har varit för att äta, duscha och sova. På lördag tog jag en lägre paus för att åka in till centrum för att äta middag med T, och fy tusan så välbehövligt det var att få komma ut och stirra på något annat än datorskärmen!

Färdig inför slutseminariet

Idag är dagen D då vi lämnar in våra arbeten inför slutseminariet, och jag kan knappt tro det själv, men jag har ett nästan färdigt arbete att lämna in! Jag har dock lärt mig från senaste gång att inte ta ut glädjen i förskott, det kan ännu komma kritik som gör att jag måste jobba ännu mera på det. Men för att se det positiva i det hela så har jag troligtvis en ledig helg nu som jag slipper att fundera på och oroa mig över examensarbetet. Jag håller tummarna för att kommande problem meddelas på måndagens slutseminarium, bara så att jag får ta en välbehövlig paus. Bloggen lär gapa ganska tom för en tid framöver tills all hysteri med examensarbetet har lagt sig. Sen fortsätter hysterin med tillverkning av julmarknadsprodukter som jag ligger hemskt mycket efter med just nu. Men ibland måste man bara lära sig att prioritera.

To start from the beginning

Almost two weeks silence here on the blog now, but I’ve had my reasons! I got quite bad news about my thesis two weeks ago, and since that I’ve been working 12-15 hours per day to get it finished. The only times I’ve had a pause has been for eating, showering and sleeping. On Saturday I took a bit longer pause to go out for dinner with T, and oh man it was nice to get out and do something else than to stare at the computer screen!

Done before the end seminar

Today is the D-day when we’re returning our thesis for the end seminar, and I can hardly believe it myself, but I have an almost finished thesis to hand in! I have learned my lesson from the last time not to take out the joy in advance, I can still get a lot of critisism which I might need to work on afterwards. But to see something positive in this, I will at least have one free weekend when I don’t need to worry about my thesis. I’m keeping my fingers crossed that I will find out about all problems on Monday, just so I can have a needed break. The blog will keep on being empty untill all the hysteria has calmed down. After my thesis the hysteria will keep on going, since I will need to start producing products for the upcoming Christmas market. I have so much to do still! But sometimes you just need to learn how to prioritice.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

One thought on “ETT NÄSTAN FÄRDIGT EXAMENSARBETE

Let's talk! I will answer your comment here below :)

