Q& VICTORIA ♥ MARIMEKKO

Bilder från Marimekko.
Pictures from Marimekko.

Marimekko dinnerware. | qandvictoria.wordpress.com

Examensgåvor

Jag berättade väl aldrig att jag hann ha examenskaffe också under tiden jag var hemma över jul? Det hade jag, och jag fick så sjukt fina examenspresenter att jag inte hade behövt få några julklappar alls. Jag fick alltså massor, och då menar jag MASSOR, av Marimekkos koppar och skålar. Nu finns alla skålar och koppar som ni ser på bilden i min samling, och de är sååå fina! Jag fick redan nu fyra stycken av mina favoritkoppar Oiva/Siirtolapuutarha-muki med blå detalj, så jag tror jag skall försöka samla fyra av alla dessa som finns på bilden till att börja med så har jag lite att blanda med sen när jag får besök och jag vill bjuda på kaffe.

Graduation gifts

I probably never told you that I also had time for graduation coffee while I was at home during Christmas? Well, that I had, and I got so crazy awesome graduation presents that I wouldn’t have needed to get any Christmas presents at all. I got a lot, and I really mean A LOT, of Marimekko mugs and bowls. Now I have collected all the ones you can see in the picture above, and they are sooo pretty! I have already now four of my favorite mugs Oiva/Siirtolapuutarha-muki with blue detail, so I think I’m gonna try to collect four of all of those in the picture (to start with), then I have a few to mix around with later on when I get visitors and when I wanna treat them some coffee.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

