MANNEQUINS AND SHOP WINDOWS

Visual merchandising studies in Salon Seudun Ammattiopisto. | qandvictoria.wordpress.com

Provdockor och skyltfönster

I tisdags fick jag alltså prova på att byta kläder på helkropps provdockor och att ställa i ordning ett skyltfönster som skulle få ett helt nytt utseende. Ganska krångligt att vända upp och ner på alla dockor i det smala utrymmet, men när man väl kommit underfund med en fungerande metod, så gick det bättre.

Mannequins and shop windows

On Tuesday I got to try to change clothes on full size mannequins and to prepare for a shop window that was gonna get a completely new look. It was quite complicated to turn the mannequins upside down in the small area, but once you realized how to work with the mannequins, it got easier.

Product presentation. | qandvictoria.wordpress.com

Product presentation by Q& Design. | qandvictoria.wordpress.com

Produktpresentation

Efter att jag hade lärt mig grunderna på klädavdelningen så fick jag ta mig an ett eget projekt där jag fick göra om presentationen för klädmärket B.young. Bilderna med de rosa kläderna är hur det såg ut före och bilderna med de blåa kläderna är hur det såg ut efter. Redan här fick jag användning av mina vikningstekniker (som jag tydligen har lärt mig sedan tidigare).

Product presentation

After I had learned the basics in the clothing department, I was assigned my own project where I got to renew the product presentation for the clothing brand B.young. The pictures with the pink clothes show what it looked like before, and the pictures with the blue clothes show what it looked like after. Already here I got use for my folding techniques (which I had apparently learned from before).

Product presentation. | qandvictoria.wordpress.com

Product presentation by Q& Design. | qandvictoria.wordpress.com

Omstyling av ett större område

I slutet av dagen, efter att ha fått väl godkänt för mitt tidigare projekt, fick jag också göra om hela avdelningen för klädmärket Tom Tailor. Med fria händer fick jag flytta hyllor och produkter, vika om och göra ny bordspresentation. På före bilderna kan man se att bordet är alltför fullt och att det ger ett ostädat intryck, medan efterbilderna känns mycket fräschare och dessutom mera tilltalande med tre produkthögar (vanligtvis upplever människan ojämna antal mera tilltalande än jämna, därför är det bättre att placera till exempel tre, fem eller sju produkter tillsammans än två, fyra eller sex).

Styling a bigger area

In the end of the day, after passing with good grades for my earlier project, I got to renew the whole department for the clothing brand Tom Tailor. With free hands I got to move shelves and products, fold and make a completely new table presentation. On the before pictures you can see that the table was way too full and that it looked messy, while the after pictures look a lot fresher and more appealing to the eye with three product piles (normally people find uneven numbers more appealing than even numbers, which is why it’s better to place products together as groups of three, five or seven rather than two, four or six).


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Advertisements

2 thoughts on “MANNEQUINS AND SHOP WINDOWS

  1. … jag tycker att det är betydligt mera harmoniskt och med det blir helhetsintrycket VÄLDIGT mycket bättre då du har plockat, vikt och placerat om; jag anställer dej omgående – OK?

Let's talk! I will answer your comment here below :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s