TEXTILE PRINTING

Pattern design by Q& Design. | qandvictoria.wordpress.com

Varje fredag innebär ledig dag för min del. Resten av mina klasskamrater går en grundkurs i AutoCAD, men eftersom jag har kursen från min tidigare utbildning så slipper jag gå den igen. Så idag passade jag på att ta tåget till skolan ändå och satsa den lediga tiden på ett eget projekt!

Nya produkter för Q& Design

Som jag berättat tidigare så håller jag på att utveckla några nya produkter för Q& Design, och produkterna fokuserar mera på textil och ett egendesignat tryck. När skolan finns tillgänglig så använder jag hellre deras utrymmen än att sprida ut mig i alla rum här hemma. Så, idag fick jag äntligen tryckt färdigt mina prototyper och nu återstår det bara att sy allt klart! Bilderna nedan hittar ni från min instagram, och de representerar processen från att fixa tryckramen klar till ett färdigt tryck. Tycker själv det är lika roligt varje gång att se en egen produkt utvecklas och bli klar!

Every Friday means free day for me. The rest of my classmates have a basic course in AutoCAD, but since I did the same course during my previous education, I don’t need to do it again. So today I took the train to school anyway and used the free time for my own project!

New products for Q& Design

As I’ve told you before, I’m working on a couple of new products for Q& Design, and the products focus more on textile and my own designed print. When school is available I rather use their spaces instead of spreading out in every room at home. So, today I finally got my prototypes printed and what’s left is sewing and getting everything done! The pictures above you find from my instagram, and they represent the process from fixing the print frame to the finished print. I think it’s just as fun everytime to see your own product develop and getting done!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

