TURKU DESIGN FESTIVAL

Poster by BEdesign. | qandvictoria.wordpress.com

Designmarknad vid Logomo

Nu har flunsan även hittat hit till oss, och på något sätt har jag väl känt av den lite hela veckan. Igår trotsade jag tröttheten och begav mig ut i Åbo tillsammans med min sambo. Jag hade nämligen siktat in mig på ett besök till designmarknaden vid Logomo som ordnades i samband med Turku Design Festival. Där stötte jag på mängder av bekanta produkter och blev även lite starstruck när jag såg Arman Alizad komma in genom dörren. Jag hyllar verkligen evenemang som dessa som lyfter fram nya unga designers! Det finns ju så många duktiga där ute som absolut förtjänar mera uppmärksamhet! Jag själv hade svårt att välja vilka produkter som skulle få komma hem med mig, men efter lite velande hit och dit så blev det två kuddfodral från Kauniste och även en plansch från BEdesign (den har ännu inte hittat sin ram, så den kommer det bild på senare). Ett mycket lyckat evenemang, och för er som inte hunnit ta del av Turku Design Festival ännu så håller det på fram till tisdag! Här hittar ni programmet för resten av dagarna.

Pillow cover by Kauniste. | qandvictoria.wordpress.com

Design market in Logomo

Now the flue has also found it’s way to our place, and somehow I have felt like something’s off during the whole week. Yesterday I outbraved my tiredness and headed out in Turku with my boyfriend. I had planned a visit to the design market at Logomo that was organized in connection with Turku Design Festival. There I run into a lot of known products and also got a little starstrucked when I saw Arman Alizad come through the door. I really honor events like these that pay attention to new young designers! There are so many great ones out there that deserve more attention! I had a hard time to choose which products that was gonna follow me home, but after a little bit of dilling I ended up with choosing two pillow covers from Kauniste and a poster from BEdesign (that one hasn’t found its’ frame yet, so I’ll show you a picture of that one some other time). A very successful event, and for you who haven’t taken part of Turku Design Festival yet, it still keeps going until Tuesday! Here you find the program for the rest of the days.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

