CANON EOS M

Canon EOS M. | qandvictoria.wordpress.com

MIN nya kamera

Samma dag som jag skrev mitt wishlist inlägg så styrde vi kosan mot Oikotie och IKEA/Expert/K-Rauta/Gigantti. Vi hade en massa andra ärenden att uträtta, men samtidigt passade jag på att gå och klämma och känna lite på kameran jag så gärna skulle vilja ha. Och åååh, den kameran. Den fyller alla krav jag har på en kamera! Eftersom jag inte är någon proffsfotograf så behöver jag inte en kamera med massor av olika alternativ och inställningar. Det jag behöver är en liten och nätt kamera som tar bra kvalitetsbilder och som jag även kan göra manuella inställningar på – check, check, check liksom. Nu har jag den här bredvid mig, kameran. Födelsedagspresenten som jag önskade mig och som jag fick! Det blev lite i förskott, jag vet, men det är ju en fördel att hinna lära känna sin kamera lite innan man åker iväg på resa. Tack, tack, tack!

MY new camera

The same day that I wrote my wishlist post, we went to Oikotie and to IKEA/Expert/K-Rauta/Gigantti. We had a lot of other errands to run, but I took the opportunity to go and get a feel for the camera I was craving for. And oooh, that camera. It meets all the requirements I have for a camera! Since I’m no pro-photographer I don’t need a camera with a lot of functions and settings. What I need is a small camera that takes good quality pictures and that I also can choose manual settings for – check, check, check. Now I have it here next to me, the camera. The birthday gift I wished for and that I got! I got it a little bit in advance, I know, but it’s a benefit to get to know your camera some much before you go on a trip. Thank you, thank you, thank you!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

