OUR LIVINGROOM

Livingroom inspiration. | qandvictoria.wordpress.com

Livingroom inspiration. | qandvictoria.wordpress.com

I alla fall jag brukar vara grymt intresserad av hur det ser ut hemma hos andra, så därför tänkte jag nu visa er runt lite idag! Dessa bilder börjar redan vara på den äldre sidan, har hunnit flytta runt massor av prylar och största förändringen är väl att mitt arbetsbord har fått flytta in till vardagsrummet. Men så här såg det i alla fall ut i vårt vardagsrum för ungefär fyra månader sedan.

Här bor en snickare och en möbelformgivare

Gungstolen Q& Rocker är en av mina egna produkter som jag gjorde inför Stockholms möbelmässa 2012. Då ställde vår klass ut våra möbler under hela veckan som mässan pågick, och efter det ställde vi även ut produkterna vid Galleri Campus i Åbo och vid Design Forum i Helsingfors. Sittpuffen Q& Tuffet är också en av mina egna produkter, och den gjorde jag under första kursen i skolan jag går i just nu. En mjukstart på studierna när jag fick fortsätta i samma spår som vid min tidigare skola. Vardagsrumsbordet har faktiskt min sambo tillverkat, likaså miniatyrmodellen som står uppe på Expedit bokhyllan. Det är ju faktiskt både en snickare (+ träingenjör) och en möbelformgivare som bor här!

Livingroom inspiration. | qandvictoria.wordpress.com

Livingroom inspiration. | qandvictoria.wordpress.com

At least I’m really curious what other peoples homes look like, so that’s why I was thinking to show you around a little bit today! These pictures are already starting to be quite old, I’ve already moved some stuff around and the biggest change is that my working space has moved into the living room. But this is at least what it looked like in our living room, like four months ago.

Here lives a carpenter and a furniture designer

The rocking chair Q& Rocker is one of my own products, that I did for Stockholm Furniture Fair 2012. Then our class exhibited our own furniture during the whole week that the fair was going on, and after that we also exhibited the products in Galleri Campus in Turku and Design Forum in Helsinki. The pouf Q& Tuffet is also one of my own products, and that one I did during the first course in the school I’m in right now. A soft start for my studies, since I got to start with the same stuff that I did in my old school. The living room table is actually made by my boyfriend, and the miniature model on the Expedit shelf as well. You do notice that there’s a carpenter (+ wood engineer) and a furniture designer that live here!

Livingroom inspiration. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

