LAGOS, PORTUGAL

Buss från Sevilla till Lagos

Efter att ha stannat två nätter i Sevilla var det dags att bege sig vidare mot Portugal. Bussbiljetten hade vi köpt dagen innan, så det var i princip bara att traska iväg till busstationen och vänta på rätt buss. Bussbolaget vi åkte med hette Eva bus, och biljetterna kostade under 20 euro / person för en fem-sex timmars bussresa.

Stränderna i Lagos

Hostellet vi bodde på i Lagos var väl på den sämre sidan, men dög bra åt oss de tre nätterna vi stannade där. De främsta planerna vi hade i Lagos var att ligga på stranden och lapa sol. Här fanns mängder med stränder, och andra dagen gick ut på att leta stranden med stort S. Det kändes som om vi gick runt hela kustremsan, men vi fick i alla fall se underbart vackra vyer! Här ser ni några bilder från både när vi gick och kollade in grottorna, och stranden vi sist och slutligen valde att stanna på.

From Sevilla to Lagos by bus

After staying two nights in Sevilla, it was time to head for Portugal. The busticket we bought in beforehand, so it was pretty much just to walk to the busstation and wait for the right bus. The buscompany we used was called Eva bus, and the tickets costed under 20 euro / person for a five-six hour busride.

The beaches in Lagos

The hostel we stayed at in Lagos, was among the worst ones we stayed at, but it was good enough for the three nights we were staying there. The main plans for Lagos was to lay on the beach and take in the sun. Here you can find loads of beaches, and the second day we went to look for the beach with big B. It felt like we walked around the whole coast, but atleast we got to see some wonderful views! Here you can see a couple of pictures from the cave watching and the beach we finally ended up staying at.

Poolhäng

Den tredje dagen hade T bokat in en scuba diving utflykt mitt på dagen, så för att få ut någonting av dagen valde jag att betala in mig vid ett hotells utomhuspool. Så himla skönt att spendera dagen med att bara ligga och lapa sol, och att ta ett dopp i poolen de gånger det blev för varmt. Förstås var jag röd som en kräfta dagen efter, men sånt händer.

En typisk turistort

I övrigt var väl kanske Lagos ett av ställena som placerade sig i botten bland de vi besökte under vår resa. Jag är väldigt allergisk mot turistorter och älskar när man kan leva tillsammans med invånarna istället och göra det som är typiskt för dem. Lagos var den enda orten som kändes som en typisk turistort. Här fanns menyer på finska och svenska, och det om något är ett klart tecken på att man lever bland turister. Det var skönt att njuta av solen och stränderna, men tre dagar räckte bra för oss.

Pool hang

The third day T had booked a scuba diving trip in the middle of the day, so to get something useful out of the day I chose to pay to get in to a hotels outdoor pool area. Sooo nice to spend the day just laying in the sun and to take a dip in the pool every time it got too hot. Ofcourse I was red like a lobster the day after, but things happen.

A typical tourist resort

Overall, Lagos placed in the bottom of all the places we visited during our trip. I’m very allergic to touristplaces and I love it when you can live the same lives as the locals. Lagos was the only place that felt like a typical touristplace. Here you could find menus in Finnish and Swedish, and that if nothing else is a clear sign you’re living around tourists. It was nice to enjoy the sun and the beaches, but three days was enough for us.

Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)