FINLANDSSVENSK BLOGGTRÄFF I ÅBO?

Turku Cathedral in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Ordna bloggträff i Åbo?

Varje gång jag har läst om roliga (Finlandssvenska) bloggevenemang som ordnats i både Vasa och Helsingfors har jag innerst inne hoppats på att jag någon gång skulle komma mig iväg på något av dem. Därför har jag nu funderat allt mera på detta: skulle det vara dags att ordna en bloggträff för oss Finlandssvenska bloggare som finns här i Åbo-trakten?! Det skulle vara så otroligt roligt att lära känna andra Finlandssvenska bloggare här i Åbo med vilka man skulle kunna spendera mörka höstkvällar och göra någonting roligt istället! Vem är med? Är någon annan med? Jag tänker mig ett lättsamt program, som en lära-känna-varandra kväll till att börja med, gärna ute i härliga Åbo en lördag kväll. Emellanåt känner jag mig som den enda Finlandssvenska bloggaren bland alla finskspråkiga mode-, inrednings- och lifestyle-bloggare här i Åbo, och detta vet jag ju att inte alls är sant! Ni som är intresserade att joina kan ju göra er röst hörd, så man skulle få veta hur många vi skulle kunna tänkas bli!

Organize a blog meet up in Turku?

Everytime I’ve red about fun (Finland-Swedish) blogevents that’s been organized in both Vaasa and Helsinki, I have wished for that I would have time to go. That’s why I have now been thinking about this: whould it be time to organize a blogmeeting for us Finland-Swedish bloggers here in Turku?! It would be so much fun to get to know other Finland-Swedish bloggers here in Turku, then I would have someone to spend dark autumn evenings with and do something fun instead! Who’s with me? Anyone else interested? I’m thinking some easy program, like a get-to-know-eachother evening to start with, preferably out on the town a Saturday evening. Sometimes I feel like I’m the only Finland-Swedish blogger here in Turku among all other Finnish fashion-, interior- and lifestylebloggers, and I know that’s definitely not true! You who’re interested in joining can let me know, then I know how many of us that would come to the meeting!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

8 thoughts on “FINLANDSSVENSK BLOGGTRÄFF I ÅBO?

  1. Hej Victoria! Efter en snabb googling hittade jag din blogg och det här inlägget – och blev så glad! Jag har nämligen nyss flyttat till Åbo då min pojkvän pluggar här. Jag är från Sverige men har bott i Indien och Tyskland under senaste året. Då jag själv är helt besatt av bloggande och bloggar skulle jag gärna vara med på en träff och träffa fler bloggare från Åbo! Gärna så snart som möjligt ;)
    Men det skulle vara kul att träffa bara dig också – du kan väl svara i min blogg eller skicka ett mail??

    Kram!

Let's talk! I will answer your comment here below :)

