I CAN SEE IT CLEARLY NOW

Job as a marketing designer. | qandvictoria.wordpress.com

Ett nytt arbetskontrakt

Ni som följt min blogg en lite längre tid vet redan om att jag började jobba på Motonets marknadsföringsavdelning förra sommaren. Det hela startade som ett sommarjobb, och till hösten skulle jag fortsätta mina visualiststudier i Salo. Sen fick jag förlängt mitt kontrakt tills sista mars i år, men trots detta har saker och ting ändå känts lite oklart. Vad skulle komma att hända från och med april? Vad skulle komma att hända från och med juni när mina studier tar slut? Jag gillar att veta vad som väntar mig åtminstone under det kommande året. Har man ett jobb att gå till kan man planera sitt liv runtom och utifrån det. Och vet ni vad? Sedan en vecka tillbaka kan även jag göra det! Förra veckan skrev jag nämligen på ett nytt kontrakt, och nu har jag en fast anställning som marknadsföringsdesigner! Det känns sååå braaa att ha ett jobb i tider som dessa! Det enda som återstår är att skriva mitt fjuttiga slutarbete för visualiststudierna, så har jag dessutom ännu en till utbildning bakom mig! Nu är det bara att vänta på våren och sommaren så kan det knappt bli bättre.

A new work contract

You who’ve been following my blog for a while already know that I started working for Motonet as marketing designer last summer. It all started as a summer job, and I would have gone back to my visual merchandising studies during autumn. But then I got my contract extended until last of March this year, but things have still been feeling a bit unclear. What would happen from April? What would happen from June when my studies end? I like knowing what will happen during at least the upcoming year. If you have a job to go to, you can plan your life around it. And you know what? Since one week ago I also get to do that! Last week I signed a new contract, and now I have a permanent workplace as a marketing designer! It feels sooo goood to have a job in times like these! The only thing left is to write a small degree assignment for my visual merchandising studies, and then I will also have another education behind me! Now I just have to wait for spring and summer, and then it can’t almost get any better.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “I CAN SEE IT CLEARLY NOW

Let's talk! I will answer your comment here below :)

