THIS YEAR’S DESTINATION IS

Foto från Pixabay.
Photo from Pixabay.

Traveling to Norway. | qandvictoria.wordpress.com

En förlängd weekend i Norge

Min andra hälft har inte varit så lättövertygad att resa någonstans med mig denna sommar, vilket är förståeligt då han var på två längre resor förra året. Så, eftersom jag lovat mig själv dyrt och heligt att resa till ett nytt land varje år, så har jag velat fram och tillbaka hur jag skall göra detta år. I sommar kommer jag dessutom att ha min första betalda semester (!!), och skulle gärna spendera den i Finland för ovanlighetens skull. Så för att ha en ledig sommar har jag nu beslutat mig för att resa iväg i mitten av maj. Och vart bär det av denna gång? Det blir en förlängd weekend i vårt grannland Norge! Flygbiljetten Helsingfors-Oslo är redan betald (35€ med Norwegian, billigare än att åka hem till Österbotten ju!), men hemresan är ännu lite öppen. Planerar att resa hem från Bergen eller Stavanger, men har så få dagar i Norge att jag försöker fundera vilket ställe jag skulle vilja resa till någon gång i framtiden istället. En av mina närmsta vänner bor i Oslo, och efter att ha sagt i många år att jag skall komma och hälsa på så blir det först i år som jag äntligen gör det! Om ni har tips på saker man inte får missa i Oslo, Bergen eller Stavanger, släng in en kommentar här under!

A prolonged weekend in Norway

My other half hasn’t been too easy convinced to go travel with me this summer, which is understandable since he was on two longer trips last year. So, since I’ve promised myself to travel to a new country every year, I’ve been dithering back and forth what I should do this year. This summer will also be my first payed summer vacation (!!), and for once I would like to spend it in Finland. So, to be able to have a free summer I have now decided to travel in middle of May. And where am I going this time? I’m going for a prolonged weekend to our neighbor country Norway! The flight ticket Helsinki-Oslo is already payed (35€ with Norwegian, cheaper than going home to Ostrobothnia!), but the trip home is still open. I’m planning to travel home from Bergen or Stavanger, but since I have so few days in Norway I’m trying to think which place I would like to travel to sometime in the future instead. One of my closest friends live in Oslo, and after saying for so many years that I’ll come visit her, this year I will actually do it! If you have tips on what not to miss in Norway, Bergen or Stavanger, leave me a comment!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “THIS YEAR’S DESTINATION IS

  1. Int ere ju riktit billigari än ti koma heim heller fö he kostar ju ti ta se ti Helsingfors å, å saan vidari ut ti flygfelti ;)

    1. För femton euro kmr ja me me buss från Åbo ti Helsingfors-Vanda flygfält, så om man jämför me en vuxenbiljett me tåg ti Bennäs så ere billigari för me ti flyg ti Oslo! ^^

Let's talk! I will answer your comment here below :)

