THE END OF THIS CHAPTER

Salo, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

En till examen avklarad

Så, i fredags hade jag min sista presentation i skolan. Det känns ju som att jag började där bara för några månader sedan, och nu helt plötsligt är allt över. Fast i teorin stämmer ju det. Jag fick ju jobb efter endast fem månader i skolan, och har inte pendlat till Salo sedan dess. Det är bra konstigt hur allt löser sig till slut och att alla bitar faller på plats. För två år sedan hade jag precis påbörjat examensarbetet för mina formgivningsstudier och försökte samtidigt söka jobb. Ett halvår senare höll jag fortfarande på med mitt examensarbete och började känna mig småstressad över att inte veta vad jag skulle göra efter min examen. Nu i efterhand kan jag inget annat säga än att det löste sig på absolut bästa möjliga sätt. Idag sitter jag här, med ett fast jobb (ett jobb jag dessutom gillar!), en till examen i fickan och ännu därtill ett språk rikare. Skulle jag kunna åka tillbaka i tiden skulle jag åka tillbaka och krama om ett-och-ett-halvt-år-yngre mig. Det här året har gett mig så mycket, så mycket mer än jag någonsin skulle ha kunnat fantisera om.

Another degree completed

So, on Friday I had my last presentation in school. It feels like I started there only a few months ago, and now everything’s over. Well, theoretically that’s also true. ’cause I got a job only after five months in school, and I haven’t been commuting to Salo since then. It’s quite odd how thing’s end up in the end and how everything falls in to place. Two years ago I had just started the Thesis for my design studies, and at the same time I was trying to look for a job. Half a year later I was still writing my Thesis, and started to feel a bit stressed about what I would do after my graduation. Now afterwards I can’t say anything else than that everything worked out in the absolute best way possible. Today I’m sitting here, with a permanent job to go to (and a job a like!), another degree in my pocket and also another language richer. If I would be able to travel back in time, I would go back and hug one-and-a-half-years-younger me. This year has given me so much, so much more than I could have hoped for.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

One thought on “THE END OF THIS CHAPTER

  1. Jag vill också krama om ett-och-ett-halvt-år-yngre-dej för att du var så klok och gjorde fiffiga val då, som ledde till att du idag är många erfarenheter rikare och ÄNNU klokare än vad du var då : )

Let's talk! I will answer your comment here below :)

