EKOLLON I VAS

Acorn in vase. | qandvictoria.wordpress.com

Acorn in vase. | qandvictoria.wordpress.com

Mina små ekar

På begäran av Silje så har jag nu äntligen fotat mina små ekar! Det är helt galet hur populära dessa små ting är just nu, och det känns som om varje blogg jag läser har prövat på detta. Efter att jag själv fick läsa Annas inlägg om hur man fixar ekollon i vas, så kände jag att detta är nånting jag bara måste pröva på, trots mina ogröna fingrar (jag tar död på kaktusar, so I’m not kidding)! Så här har ni dem nu, mina små fjun! Jag startade med sex ekollon – två gav jag upp hoppet om för länge sen och de ligger nu på nån soptipp nånstans, ett är ännu utan svans, ett har pikuliten svans, och så har vi de två andra bjässarna. Det ser nog minsann ut som om jag får mig en liten ek trots allt!

My tiny oaks

Upon request from Silje, I have now finally taken some photos of my tiny oaks! It’s crazy how popular these small things are at the moment, and it feels like every blog I read have tried this. After reading Annas blogpost about how you get your own oak in vase, I felt that this is something I just have to try, despite my not-so-green fingers (I kill cactus, so I’m not kidding)! So here they are, my cute little ones! I started with six of them – two I gave up on long ago, and they are now at some dumpster somewhere, one is still without tail, one has a teeny-tiny tail, and then there are the other two giants. It looks like I’m getting my tiny oak after all!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “EKOLLON I VAS

  1. Såå fina! :) Roligt med så många, och att de är i olika faser. I höst ska jag minsann plocka hem flera. Men det funkade ju också med et jag fann i februari :D

    1. Jaa, alltså jag hittade mina också nångång i februari?! :D nu har den tredje också börjat få rötter, så det verkar nog gå oberoende när man hittar dem ;)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

