SAARISTOLAISMARKKINAT

Saaristolaismarkkinat in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Marknad i Åbo

Huh, vilket fullspäckat program det blev i helgen när mamma och pappa var här på besök! Jag har en hel del bilder att visa, men tänkte fördela dem lite så att allt inte kommer på en och samma gång. I söndags, strax innan de åkte hem tillbaka, hann vi i alla fall gå ett varv på säsongens Saaristolaismarkkinat. Under tiden jag har bott här i Åbo har jag aldrig varit speciellt aktiv på att besöka marknaderna som ordnats här, men de gånger jag har varit ute samtidigt som marknaderna har öppet så har jag oftast tagit mig en titt på utbudet. Fast, det är ju i stort sätt samma produkter varje gång, så speciellt köpsugen brukar jag inte bli. Men det var ju en varm och solig vårdag, så njuta av solen fick man ju i alla fall!

Market in Turku

Huh, quite a weekend when mom and dad was here for a visit! I have a lot of pictures to show, but I was planning to split them up a bit so they don’t come all at once. On Sunday, right before they were leaving for home, we at least had time to stroll around at this seasons Saaristolaismarkkinat. While I have been living here in Turku I haven’t been specially active visiting the markets in here, but the times I’ve been out while the markets still have been open, I have usually taken a look at the selection. But yeah, there are pretty much the same stuff for sale every time, so I usually don’t get crazy excited. But it was a warm and sunny spring day, so at least I got to enjoy the sun!

Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

