HAIRSTUDIO NABBS – FRISÖR I ÅBO

Det här inlägget är ett samarbete med Hairstudio Nabbs.
This blogpost is a cooperation with Hairstudio Nabbs.

Hairstudio Nabbs in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Nu har det blivit dags att presentera nästa företag i mitt Svenska i Åbo projekt! Den här gången har jag fått äran att samarbeta tillsammans med Hairstudio Nabbs som är en privat frisörsalong i Åbo som drivs av Kirsi Nabb. Kirsi är född och uppvuxen i Vasa där hon först studerade till student och merkonom innan hon påbörjade sina frisörsstudier vid Vasa Yrkesinstitut. 2003 flyttade hon till Åbo och grundade då sin egen frisörssalong där hon snart har jobbat i 12 år.

När jag flyttade till Åbo hösten 2009 velade jag fram och tillbaka hur jag skulle göra med mina frisörsbesök, men beslöt mig till slut för att passa in mina klippningar varje gång jag åkte hem till Österbotten. Där fanns den frisörska som jag gått till sedan jag var liten flicka, och hon visste vad jag vill ha och vad som passar mig. Men ju längre jag bodde i Åbo, desto mera sällan började jag åka hem till Österbotten, vilket i sin tur resulterade i att jag då var tvungen att hitta en ny frisör att gå till. Jag hann pröva på en annan salong innan jag hittade till Nabbs, som äntligen var den svenska talande frisörska i Åbo som jag hade letat efter! Nu, fem år senare, är jag en stamkund hos Kirsi och jag har varit nöjd varje gång jag har kommit därifrån.

Hairstudio Nabbs in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Hairstudio Nabbs erbjuder de vanliga tjänsterna såsom klipp och hårfärgning, permanent, håruppsättningar och färgning av ögonbryn och ögonfransar. Utöver detta har hon även gått en kurs i indonesisk huvudmassage. Massagen varar i ungefär en halv timme och i behandlingen ingår massage och olika produkter vid behandling av hårbotten och torrt hår. Jag har själv prövat på den indonesiska huvudmassagen, och jag kan tänka mig att de som tycker om att bli rörda i håret fullkomligt älskar denna behandling! I salongen säljer Kirsi även olika hårprodukter, såsom Sim (inhemska produkter från Ylöjärvi), Keune och Matrix.

Hairstudio Nabbs finns beläget i centrum av Åbo, mera specifikt på Mariegatan 3 (Maariankatu 3 på finska). Hennes studio finns på andra våningen, vilket gör att det är en mycket lugn omgivning fastän det är så pass centralt. Kirsi talar flytande finska och svenska och tar också emot kunder som talar engelska, så hennes tjänster passar för vem som helst! Har du dessutom studiekort så får du -10 % rabatt på dina behandlingar (kan inte kombineras med erbjudandet här nedanför)!

Tack vare mitt samarbete tillsammans med Nabbs så har jag nu fått möjligheten att erbjuda alla mina läsare -20 % rabatt på alla Kirsis behandlingar som görs under maj och juni månad! Det enda ni behöver göra är att nämna ”kaduilla” när ni ringer och bokar er tid till salongen! Prislistan för de olika tjänsterna hittar ni här, och när ni ringer och bokar er tid är telefonnumret 02-2329773!

*** Uppdatering 27 december 2016 // Det är många av er som hittar till det här blogginlägget ännu och därför tänkte jag hålla er uppdaterade om läget: Kirsi är långtidssjukskriven på obestämd tid, och hon har tyvärr inte möjlighet att ta emot bokningar just nu. Ni kan alltid pröva att ringa henne först för att få mera information om när hon kommer tillbaka eller om hon redan har kommit tillbaka i jobb. Lycka till!

Hairstudio Nabbs in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Now it’s time to present the next company in my Svenska i Åbo” (Swedish in Turku) project! This time I’ve had the honor to do a cooperation with Hairstudio Nabbs, which is a private hair salon in Turku that is run by Kirsi Nabb. Kirsi is born and raised in Vaasa, where she first got a high school degree and business diploma before she started her hairdresser studies at Vaasan Ammattiopisto. In 2003 she moved to Turku and founded her own hair salon, where she has now been working for almost 12 years.

When I moved to Turku in autumn 2009, I was wondering about what I would do with my hair appointments. But in the end I decided to try to fit in my appointments every time I went back home to Ostrobothnia. There I could go to the same hairdresser that I had been going to ever since I was a little girl, and she knew what I wanted and what fit me. But the longer time I lived in Turku, the more seldom I went back home to Ostrobothnia, which resulted in that I had to find a new hairdresser to go to. I tried one other salon before I found Nabbs, which was finally the Swedish speaking hairdresser in Turku that I had been looking for! Now, five years later, I’m a regular customer at Kirsi and I have been pleased every time that I have come out from her salon.

Hairstudio Nabbs in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Hairstudio Nabbs offers the regular services like cutting and coloring of hair, perm, coiffures and coloring of eyebrows and eyelashes. In addition to this, she has also taken a course in Indonesian head massage. The massage lasts about half an hour, and both massage and treatment of the scalp and dry hair is included in the treatment. I have tried the Indonesian head massage myself, and I can imagine that those that like people touching their hair would absolutely love this treatment! In the salon Kirsi also sells different kinds of hair products, like Sim (Finnish products from Ylöjärvi), Keune and Matrix.

You find Hairstudio Nabbs in central of Turku, more specifically on Maariankatu 3. Her studio is on the second floor, which makes it a very calm environment even though it’s so central. Kirsi speaks fluent Finnish and Swedish, and she also welcomes customers that speak English, so her services fit anyone! If you also have a student card, you get -10 % on all your treatments (can’t be combined with the offer below)!

Thanks to my cooperation with Nabbs, I do now have the opportunity to offer all of my readers -20 % discount on all of Kirsis treatments during May and June! The only thing you need to do is to mention “kaduilla” when you call and schedule your time to the salon! The price list for the different treatments you find here, and when you call and schedule your time the phone number is 02-2329773!

*** Update 27th December 2016 // Many of you still find your way to this blogpost, so that’s why I would like to keep you updated: Kirsi is long-term sick listed at the moment, and unfortunately she’s not able to accept any bookings right now. You can always try to call her first to receive more info about when she will be back or if she has already come back to work. Good luck!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

5 thoughts on “HAIRSTUDIO NABBS – FRISÖR I ÅBO

  1. Vilket bra tips! Jag har varit på jakt efter en svenskspråkig frissa i Åbo i evigheter men jag har haft svårt att hitta någon. Nu vet jag vart jag ska gå nästa gång :) tack!

  2. Tack för tipset! Jag behöver också hitta en ny, svenskspråkig frissa här i Åbo men har inte vågat prova nånstans ännu, mest för att jag var så himla nöjd med min frissa på Åland :P Men ska prova den här :)

    1. Jo, jag hade ju också samma problem när jag flyttade hit! Men har varit jättenöjd nu ända sen jag började gå till Nabbs, och skulle nog inte byta tillbaka mera :)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

