NOW IS NOT THE BEST TIME

Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Flunsa och sjukskriven

Redan i söndags kände jag mig extra trött och hängig, trots en lugn valborgshelg, och tröttheten fortsatte även under gårdagen. Mot slutet av arbetsdagen smög sig också huvudvärken på och när det var dags att cykla hem var jag helt utslagen. Århundradets migrän hade anlänt och när jag steg innanför dörren så stupade jag nästan i säng, men inte ens det verkade hjälpa. Lite senare kom snuvan och sen kom även lätt stegring. Så idag sjukskrev jag mig från jobbet och håller tummar och tår att detta bara är en “endagsfeber”. Från och med nästa vecka är jag fullbokad två veckor framåt – först åker jag på onsdag till Joensuu på jobbets 50-årsfest, sen raka spåret till Vasa och klassträff under helgen och veckan därpå reser jag till Norge. Så som ni märker, jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu! Här har man varit frisk som en nötkärna det senaste året, och förstås när man har fullt program så bestämmer sig kroppen för att den inte orkar mera. Så idag är det sängen och alla typer av huskurer som gäller för min del – får inte bli sjuk nu!

Flu and on sick leave

Already on Sunday I felt extra tired and faint, even if I had had a calm Walpurgis weekend, and the tiredness kept on going also yesterday. At the end of the workday I got a headache, and when it was time to cycle home I was completely done. The migraine of the century had hit and when I stepped inside the door I pretty much went to bed, but not even that seemed to help. Later on I also started to get the sniffles and also a light fever. So today I’m on sick leave from work, and I’m keeping my fingers crossed that it’s only a “one-day-fever”. From next week and two weeks forward I will be fully booked – first on Wednesday I go to Joensuu for our works 50 years party, after that straight to Vaasa on class reunion and the week after that I’m traveling to Norway. So, as you may notice, I do not have time to be sick now! I’ve been healthy as a horse this last year, and of course now when I’m fully booked my body decides that it can’t handle it anymore. So today I’ll spend my day in bed and with all kinds of household remedies – I can’t get sick now!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

