ASUNTOMESSUT 2015 – KÖK

Bostadsmässan i Vanda

Som jag nämnde för er tidigare så besökte jag Bostadsmässan i Vanda under min semester! Genast jag fick höra om att bostadsmässan skulle ordnas i Vanda detta år så bokade jag in en dag för detta ändamål – det brukar ju vara intressant att se de nya husen. Det blev så där halvspontant som vi bokade in två dagar i Helsingfors dagen innan avfärd, men det blev bra i alla fall.

Köksinredning

Jag har en del bilder från mässan som jag tänkte dela med er de kommande dagarna. Jag tänkte ta upp det som jag lade märke till mest och också visa bilder av sånt som jag själv tyckte var fint. Först ut har vi kök! Här nedanför kan ni se fyra mycket olika stilar på kök, men alla tilltalar mig på ett sätt eller annat. Det gula köket har synts rätt mycket i media, och inte så konstigt med tanke på färgval och hur lätt man lägger märke till det! Bland annat Silje tog upp just detta kök till diskussion häromdagen – vad tycker ni, skulle ni kunna tänka er att ha ett citrongult kök med vit köksinredning? Spännande tyckte jag att det var i alla fall!

Kitchen at Asuntomessut 2015 in Vantaa, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Asuntomessut in Vantaa

As I mentioned before I visited Asuntomessut in Vantaa during my vacation! Right away when I heard that it would be held in Vantaa this year I scheduled a day for this specific event – it’s usually really interesting to see the new houses. Quite spontaniously we scheduled a two day trip to Helsinki the day before departure, but it was anyway a fun experience.

Kitchen interior

I have quite much pictures from the fair that I was thinking to share with you during these following few days. I was planning to show you stuff that caught my eye and also pictures of things that I liked myself. First off is kitchens! Here below you can see four very different styles of kitchens, but all of them appeal to me in one way or another. The yellow kitchen has been seen quite much in the media lately, and that’s not so weird considering the choice of color and how easily you notice it! Among others, Silje brought it up for discussion the other day – so what do you think, do you think you could have a lemon yellow kitchen with white kitchen furnishing? Atleast I thought it was exciting!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “ASUNTOMESSUT 2015 – KÖK

Let's talk! I will answer your comment here below :)

