MAGNUM JÄÄTELÖBAARI

Magnum Icecream Bar in Helsinki, Finland. | qandvictoria.wordpress.com
Magnum Icecream Bar in Helsinki, Finland. | qandvictoria.wordpress.com
Magnum Icecream Bar in Helsinki, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Magnum glassbar i Helsingfors

Förutom ett besök till bostadsmässan så finns (fanns? sommaren är ju snart slut) en hel del annat med på min sommar-to-do-lista. Ett annat mål som jag hade under sommaren var att testa på Magnum glassbaren som hålls öppen under sommarmånaderna i Helsingfors. Det är många gånger som jag har kollat in hashtaggen #magnumhelsinki på Instagram och önskat att jag själv skulle få pröva på dessa godingar. Därför var detta ett måste när vi nu en gång var i Helsingfors! De levde precis upp till mina förväntningar – så jäkligt goda att jag önskar att de också skulle finnas att köpas här i Åbo! Jag rekommenderar alla som har vägarna förbi Helsingfors nästa sommar att testa – jag håller i alla fall tummarna för att de öppnar pop-up glassbaren även nästa år.

Magnum icecream bar in Helsinki

Except from a visit to asuntomessut, there is (was? summer’s soon over) quite much other things on my summer-to-do-list. One goal that I had during summer, was to try the Magnum icecream bar that is open during summer in Helsinki. I have many times checked the hashtag #magnumhelsinki on Instagram and wished that I would get to try this myself as well. That’s why it was a must when we were visiting Helsinki! It was just as good as I had imagined – so darn good that I wish for them opening a shop in Turku also! I recommend eveyone who’s passing by Helsinki next summer to try it – atleast I’m keeping my fingers crossed for them opening up their pop-up shop also next year.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

4 thoughts on “MAGNUM JÄÄTELÖBAARI

    1. Nu i sommar hade de sin pop-up vid Vanha ylioppilastalo på Mannerheimintie 3, vet inte dock om de har det där varje år? Sök på Magnum Helsinki på Facebook så hittar du deras sida, där kommer det nog upp mera info om när och var de öppnar nästa år! :)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

