DEN ÖSTERBOTTNISKA SOMMAREN

Café Skorpan in Pietarsaari, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Café Skorpan in Pietarsaari, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Pietarsaari, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Fem favoritbilder från Österbotten

Jag hann ju vara hemma i Österbotten under ganska lång tid i sommar, och hittills har det varit lite snålt med sådant material här på bloggen. Därför tänkte jag ta en sista tillbakablick på min Österbottniska sommar och visa er fem av mina favoritbilder som jag knäppte under tiden jag var där. De två första bilderna är från Skorpan i Jakobstad och den tredje bilden är tagen vid Fäboda. Under en och samma dag besökte vi loppis, åt på Mr. Bank, pausade vid café Skorpan och avslutade dagen med en tur ut till Fäboda. En mycket bättre sommardag än så kan det knappt bli – värme och solsken, Jakobs Dagar och perfekt sällskap. De två sista bilderna är tagna vid min hemort Oravais. Jag hade börjat tycka att det är roligt att fota närbilder och försökte fånga en hel del finheter vid min farmor och farfars gård. Sen passligt tills när T kom på besök till Österbotten så fick vi se den finaste av solnedgångar vid Oravais fjärden. Den platsen kommer nog alltid att vara fin för mig.

Five favourite photographs from Ostrobothnia

I was home in Ostrobothnia for quite long time this summer, and this far I haven’t posted almost anything about it here in my blog. That’s why I was thinking to take a last throw back to my Ostrobothnian summer and show you five of my favourite pictures that I took while I was there. The two first pictures are from Skorpan in Pietarsaari and the third picture is taken at Fäboda. During the one same day we went to a flea market, ate at Mr. Bank, paused at café Skorpan and ended the day with a quick visit to Fäboda. You almost can’t have a more perfect summer day than that – warmth and sunshine, Jaakon Päivät and perfect company. These two last pictures have been taken in my hometown Oravainen. I had started to like taking close-up photos, and I tried to capture a lot of beautiful things in my grandparents yard. Then when T came for a visit to Ostrobothnia, we got to see the most beautiful sunset at the costline in Oravainen. That place will always be beautiful to me.

Summer in Ostrobothnia, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Sunset in Oravainen, Finland. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

2 thoughts on “DEN ÖSTERBOTTNISKA SOMMAREN

Let's talk! I will answer your comment here below :)

