GAGGUI KAFFELA

Gaggui Kaffela in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Café i Åbo

Jag har hört mycket gott om Gaggui Kaffela som finns på Humlegårdsgatan här i Åbo, men jag har själv aldrig besökt caféet. Eftersom jag är en riktig kakfantast så har jag många gånger suktat efter deras omtalade kakor, och jag har väl egentligen bara väntat på det perfekta tillfället. Den här veckan fyllde min sambo år, så då passade jag på att bjuda honom på födelsedagskaka vid Gaggui (mer perfekt tillfälle än så kan väl inte finnas?). Kakorna då? De levde verkligen upp till förväntningarna – de platsar nog lätt bland de bästa jag har testat här i Åbo! Så tips till er som bor här eller har vägarna förbi Åbo, besök Gaggui Kaffela på Humlegårdsgatan 15a om ni är sugna på något gott.

Café i Åbo

I have heard so much good about Gaggui Kaffela on Humalistonkatu here in Turku, but I have never visited the café myself. Since I’m such a cake fantast, I have many times hankered for their popular cakes., and I have probably just been waiting for the right moment to go for a visit. This week it was my partner’s birthday, so I decided to treat him a piece of birtdaycake at Gaggui (there can’t possibly be a better reason to go there for a visit?). So, what about the cakes? They really lived up to my expectations – they easily go to the top of cakes I have tried here in Turku! So a tip for you who live here or pass by Turku sometime, visit Gaggui Kaffela on Humalistonkatu 15a if you’re craving for something good.

Gaggui Kaffela in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

4 thoughts on “GAGGUI KAFFELA

    1. Jag har hört att det här är ett jättepopulärt café här i Åbo – litet är det, men mysigt (och gooooda kakor förstås ;)). Jag tyckte det var rätt så normal prisklass – kakbitarna där kring fem euro och specialkaffe kring tre euro :)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

