PERSONLIG ALMANACKA

Personlig almanacka. | qandvictoria.wordpress.com

Ny kalender från Personlig Almanacka

Nu när vi småningom börjar närma oss nytt år så kom jag på att jag helt har glömt bort att visa min kalender som jag vann någon gång i början av augusti! Jag, som ganska sällan brukar delta i tävlingar, hade för en gångs skull skrivit ner en kommentar i Elins blogg där hon lottade ut en personlig almanacka. Bland 83 kommentarer så var det jag som hade turen på min sida och vann! Man kan själv ladda upp bilder till fram- och baksidan, och som ni ser så använde jag mitt egna mönster för att göra den lite personligare. Om man inte vill ladda upp egna bilder så kan man också välja bland färdiga designteman, och just nu finns några varianter designade av bokstavsillustratören Fia Lotta Jansson Design (en av min favorit bokstavsillustratörer!). Innehållet kan man också ändra utifrån ens egna behov. Så, överlag ett roligt alternativ till de andra “vanliga” kalendrarna som man kan köpa från butiken!

Personlig almanacka. | qandvictoria.wordpress.com

New calendar from Personlig Almanacka

Now when we’re soon closing in on a new year, I realized that I have completely forgot to show you my new calendar, which I won in beginning of August! I, who pretty much never take part in competitions/raffles, wrote a comment in Elins blog where she raffled a personal planner. And among 83 comments, I was the lucky winner! You can upload your own pictures to the front and back side, and as you can see I used my own pattern to make it a bit more personal. If you don’t want to upload your own pictures, there are also design themes to choose from. Right now, there are a few options that have been designed by the lettering artist Fia Lotta Jansson Design (one of my favourite lettering artists!). You can also change the content depending on what you’re looking for. So, over all a fun alternative to all the other “regular” calendars that you can buy from the store!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

