KOLM SIBULAT – RESTAURANT IN TALLINN

Kolm Sibulat in Tallinn, Estonia. | qandvictoria.wordpress.com

Restaurangtips i Tallinn

Jag har sparat det bästa tipset från Tallinn till sist, och detta tips har faktiskt inget att göra med design eller inredning. Som de flesta vet är Estland överlag mycket billigare än Finland, och detta gäller även restauranger och barer. Jag hade kollat upp olika restauranger i förväg, och jag hittade faktiskt detta tips i en annan blogg som varmt rekommenderade ett besök till denna restaurang. Kolm Sibulat finns beläget lite utanför gamla stan och väldigt nära spahotellet, Meriton Grand Conference & Spa Hotel, som vi bodde på under tiden vi var där. Eftersom jag hade mina medresenärer i släptåg så höll jag tummarna för att det skulle vara precis så bra som jag hade hoppats på. Efter middagen var alla jättenöjda och jag har till och med hört efteråt att tipset har gått vidare även till andra – så det var verkligen ett superställe! Restaurangen känns väldigt laid back, och maten överträffade lätt mina förväntningar. Jag beställde både förrätt, varmrätt, kaffe och en öl, och hela kalaset blev ändå billigare än en hamburgermåltid med dricka hemma i Finland. På bilderna nedanför kan ni se min förrätt, som var sallad med getost och hallon, och varmrätten som bestod av anka och grönsaker. Brödet vi fick innan måltiden var också gudomligt gott! Så tips tips till er som besöker Tallinn – Kolm Sibulat på Telliskivi 2!

Kolm Sibulat in Tallinn, Estonia. | qandvictoria.wordpress.com

Restaurant tip in Tallinn

I have saved the best Tallinn tip for last, and this one doesn’t actually involve any design or interior design. As many of you already know, Estonia is over all a lot cheaper that Finland, and this also refers to restaurants and bars. I had done some research in beforehand, and I actually found this tip in another blog where she warmly recommended a visit to this restaurant. Kolm Sibulat is situated a bit outside the old town, and really close to the spa hotel, Meriton Grand Conference & Spa Hotel, where we stayed while we were in Tallinn. Since I brought everyone with me I kept my fingers crossed that it would be just as good as I had hoped it to be. After dinner everyone was really satisfied, and I have even heard that they have given the tip forward – so it was a really great place! The restaurant is really laid back, and the food easily overtopped my expectations. I ordered precourse, main course, coffee and beer, and everything was anyway cheaper than a hamburger meal with drinks in Finland. In the pictures below you can see my precourse, sallad with goat cheese and raspberry, and the main course which was duck and vegetables. The bread we got before our dinner was also heavenly good! So a great tip for you who’s going to visit Tallinn – Kolm Sibulat at Telliskivi 2!

Kolm Sibulat in Tallinn, Estonia. | qandvictoria.wordpress.com
Kolm Sibulat in Tallinn, Estonia. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

3 thoughts on “KOLM SIBULAT – RESTAURANT IN TALLINN

  1. Hej du! Jag kom att tänka på att visst studerar du visuell marknadsföring? Jag har själv funderat på något liknande efter att jag har avslutat mina pågående studier. Men jag skulle gärna vilja höra lite mer om utbildningen, skolan, studiesättet osv så kanske du vill berätta lite? :) tack på förhand! ^^

    1. Joo, har studerat visuell marknadsföring och blev klar nu våren 2015 :) jag kan svara på din kommentar i ett skillt inlägg, så får du ett lite längre och bättre svar!

Let's talk! I will answer your comment here below :)

