KÖRSBÄRSBLOM OCH KUNGSTRÄDGÅRDEN

Foto från Pixabay.
Photo from Pixabay.

Kungsträdgården in Stockholm, Sweden. | qandvictoria.wordpress.com

En dag i Stockholm

Jag och min arbetskompis kände oss taggade för lite äventyr i helgen, och efter mycket velande fram och tillbaka bestämde vi oss för en “En dag i Stockholm”-kryssning. Jag har alltid velat se körsbärsblommen i Kungsträdgården, och med stor sannolikhet kommer jag att få se dem nu i helgen. Eftersom det här blev lite av en spontanresa så har jag inte hunnit samla tankarna ännu och vet inte vad allt jag vill hinna se och göra under vår dag i Stockholm. Tips? Caféer, sevärdheter och butiker som man bör besöka när man en gång är i Stockholm? Vi åker med kvällsbåten nu på lördag och på söndag morgon styr vi raka spåret mot Radisson Blu Waterfront Hotel och deras Super Breakfast. Mums! Sen blir det kvällsbuffé på båten tillbaka mot Åbo och jobb genast på måndag morgon. Skönt med lite äventyr!

One day in Stockholm

Me and my coworker felt like doing something fun this weekend, and after a lot of wondering and planning, we decided to go for a “One day in Stockholm”-cruise. I have always wanted to see the cherry blossom in Kungsträdgården, and most likely I will see it this weekend. Since this is a bit of a spontaneous trip, I haven’t really had time to think about what I want to see and do during our day in Stockholm. Any tips? Cafés, sights or stores that you definitely have to go to when visiting Stockholm? We’re going with the evening boat this Saturday, and right away on Sunday morning we’re heading to Radisson Blu Waterfront Hotel and their Super Breakfast. Jummy! Later on, we’ll enjoy the evening buffet on our way back to Turku, and then back to work on Monday morning. Nice with a little bit of adventure!


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

10 thoughts on “KÖRSBÄRSBLOM OCH KUNGSTRÄDGÅRDEN

  1. Körsbärsblomningen är underbar, jag har upplevt den en gång och skulle vilja uppleva den varje år. Vete-Katten är ett trevligt konditori, där hade maken och jag träff med två av mina kompisar i fjol när vi var ute och kryssade. http://www.vetekatten.se

    1. Ja, jag hoppas bara att solen skiner när vi är där, tror man njuter lite mer av körsbärsblomningen om regnet håller sig borta :) tack för tipset, skall kolla in det!

Let's talk! I will answer your comment here below :)

