BACK FROM OUR TRIP TO USA

Grand Canyon South Rim, Arizona. | qandvictoria.wordpress.com

Jag är tillbaka!

Hej hallå! Nu har jag kommit tillbaka från min resa till USA och jag börjar så småningom vara tillbaka i vardagsrutinerna. Jag hann ju aldrig skriva något här på bloggen innan jag stack iväg, så ni som inte följer mig på andra sociala medier har kanske inte ens märkt att jag varit borta? Vi hade i alla fall en helt underbar resa, och jag har sååå mycket att berätta för er. Vi har sett så otroligt mycket, och jag har massor av inlägg planerade för att kunna tipsa och berätta allt i minsta detalj!

Att anlända till Åbo

I onsdags anlände vi till Åbo med båten från Stockholm, och jaa.. Vad kan man säga? Det var kallt. Tack och lov hade vi planerat resan så pass bra, att vi spenderade fyra nätter i San Francisco innan vi flög hem. På så vis behövde vi inte handskas med extrema temperaturskillnader, som om vi skulle ha flugit hem direkt från Hawaii. I Hawaii hade vi temperaturer mellan 28-35 grader, medan det i San Francisco var så pass kallt som 15 grader den första dagen. Åbo var vackert när vi steg ut från båten på onsdag morgon, men temperaturmätaren visade 0 grader. Så det var bara att klä på sig lager på lager och gå den korta biten hem, och bra gick det!

Jag har börjat gå igenom alla foton och videoklipp som vi har tagit under resan, men det lär väl ta sin tid innan jag börjar publicera dem här på bloggen. Snabbt räknat så har jag närmare 1200 bilder att gå igenom och en hel del videoklipp där till, så det lär gå åt en hel del tid till det. Bilden högst upp är i alla fall en av mina favoriter, och den tog vi medan vi satt på klippkanten och blickade ut över Grand Canyon. Det är ett magiskt land det där USA, mycket mera än så tänker jag inte tillägga just nu. Jag tänker bara minnas tillbaka, och njuta.

I’m back!

Hey you! Now I’m back from my trip to the US and I’m soon starting to get back to my old routines again. I never really had time to write anything here on the blog before I left, so you who do not follow me on other social media channels maybe haven’t even realized that I’ve been away? In any case, we had such an amazing trip, and I have sooo much to tell you guys. We have seen so incredibly much, and I have a lot of posts planned to be able to give you a lot of tips and to tell everything in smallest detail!

Arriving back to Turku

On Wednesday we arrived to Turku with the boat from Stockholm, and well… What can I say? It was cold. Thankfully, we had planned the trip quite good, since we spent four nights in San Francisco before we flew home. That way we didn’t need to deal with such extreme temperature differences, as if we would have flewn home straight from Hawaii. In Hawaii it was about 28-35 degrees, while in San Francisco it was only 15 degrees the first day we were there. Turku was beautiful when we got off the boat on Wednesday morning, but the temperature meter indicated it was only 0 degrees. So we just put on layer on top of layer and walked the short way home, and it went ok!

I have started to go through all the photos and video clips we took during the trip, but it will take a while before I start putting anything here on the blog. Quickly counted, I have close to 1200 pictures to go through and a whole lot of video clips added to that, so it will take some time. The picture above is at least one of my favourites, and that one we took while we sat on the cliff edge admiring the Grand Canyon. It’s such a magical country, the US. I wasn’t planning to add much else right now, I’m just going to think back, and enjoy.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

