USA TRAVEL ROUTE

Vår reseberättelse

Jag tänkte starta vår reseberättelse med att dela en karta med er. På den här kartan kan ni se den rutt som vi reste, och dessutom aktiviteter, restauranger och boende. Om ni klickar på ikonen i vänstra hörnet öppnas sidopanelen upp och där kan ni se mera specifikt vilka platser som finns utmärkta på kartan. Om ni klickar på ikonen i högra hörnet öppnas kartan i ett nytt fönster och i fullscreen mode.

Google My Maps

Jag letade länge efter en kartfunktion som går att dela på WordPress (t.ex. Google Maps, men jag ville gärna ha en annan färgskala än deras), men så helt plötsligt hittade jag till Google My Maps. Med hjälp av Google My Maps skapade jag en egen karta, där jag sedan fyllde i allt som kommer att vara relevant i mina kommande inlägg. Hit kommer ni att kunna gå tillbaka och klicka på de olika utmärkningarna för att få mera information om platserna. Ett jättebra verktyg i min mening! Kartan finns sparad på mitt Google-konto, så på det här viset kan även jag gå tillbaka till kartan om jag någon gång undrar över var vi åt eller vilka platser vi besökte under just den här resan.

Our travel story

I was thinking to start our travel story with sharing a map with you. On this map you can see the route we traveled, and also activities, restaurants and accommodation. If you click on the icon in the left corner, a side panel will open up and you can see more specificly the places which has been marked on the map. If you click on the icon in the right corner, the map will open up in a new window and in fullscreen mode.

Google My Maps

For a long time I was looking for a map function which I would be able to share on WordPress (for example Google Maps, but I would rather have wanted another color scheme than theirs), but then all of a sudden I found Google My Maps. On Google My Maps, I created an own map, where I filled out everything which will be relevant in my upcoming blogposts. You’re able to go back to this map and click on the different markers to get more info about the places. This is a really great tool in my opinion! The map is saved on my Google-account, so this way I’m also able to go back to this map if I ever wonder where we ate or which places we visited during the trip.


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

6 thoughts on “USA TRAVEL ROUTE

    1. Jaa, några platser nappade vi från dina tips ;) vi satsade mera på städer under den här resan och tänkte att vi kan ju kika runt på några nationalparker medans vi var i samma område. Men jag måste nog säga att t.ex. Zion National Park blev en av våra favoritplatser, så vi borde kanske ha lagt till Death Valley och Yosemite i vår reserutt! Tack och lov så kan man ju alltid resa dit igen :))

    1. Välkommen med! :) ja, jag måste säga att jag blev både positivt och negativt överraskad. Bland annat tyckte jag att Californien var aningen överskattat, medan t.ex. Zion och områdena kring södra Arizona var alldeles magiska!

  1. Fairbanks, Alaska till Madison, Wi är den längsta roadtrippen jag och min man gjort. Annars är det lite kortare, en hel del i Alaska, men även Bozeman MT ned till Las vegas och sedan upp igen. Madison, WI till Bozeman, MT kan man skippa, iallfall på vintern. South Dakota är sååå platt och tråkigt! New Orleans till Santa Rosa Beach var helt ok, men inte lika häftigt som andra roadtrips vi gjort, den är ju även ganska kort.

    Canyonlands och den delan av USA är väldigt magnifikt och häftigt att resa genom som du säkert märkte då ni var där i krokarna, främst för att det inte finns något liknande det i Sverige/Skandinavien. Sedan är ju Montana och Wyoming så vackert så det är också att rekommendera på nästa roadtrip om ni får chansen. Och så förstås Alaska, vart som helst i Alaska, men glöm inte Canada!! :)

    Vilken ide att göra den karta du gjort, ska bli kul att klicka på de olika platserna och även höra vad ni tyckte om området.

    1. Wow! Det var ingen kort resa minsann! :) hyrde ni campingbil medan ni gjorde den rutten, eller hur tog ni er fram och var övernattade ni? Jag tror nog att det kommer att bli fler roadtrippar i USA för vår del, bara man hittar tid till det. Det finns ju så mycket annat att se i världen också, så ibland känns det som om man inte skulle ha tid att se allt man vill se. Canada finns med på to-do listan, och Alaska skulle nog också vara en plats värd att se! :)

Let's talk! I will answer your comment here below :)

