SUSHI PANDA TURKU

Sushi Panda in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Sushi Panda in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Min sushi-historia

Förra veckans torsdag ordnade Sushi Panda julfest dit de hade bjudit in några bloggare från Åbo. För mig kändes det jättespännande att få delta i deras evenemang då jag aldrig egentligen har prövat på sushi tidigare. Första gången jag smakade sushi var i Australien för sju år sedan och efter en liten smakbit så bestämde jag mig för att sushi helt enkelt inte är min grej. Sedan dess har jag funderat många gånger om jag borde ge det en andra chans och pröva på om någon sushirätt eventuellt skulle kunna passa mig. Under festens gång fick vi testa på många olika versioner, och jag blev riktigt överraskad över hur pass många som faktiskt tilltalade mig! Manhattan maki, Dublin maki, Carrot Lox (vegansk) och deras grillade sushin blev nog mina favoriter.

Sushi Panda i Åbo

Sushi Panda har sin verksamhet i Forum Kortteli här i Åbo och de fungerar främst som take-away restaurang. Det finns några sittplatser på terrassen inne i Forum, så för dem som hellre äter på plats så finns även den möjligheten. Inför julfesten hade de dukat upp på den vackra terrassen och många av deltagarna var för mig bekanta från tidigare. Jag hade min sambo som avec och som bordsgrannar hade vi Maria och hennes sambo. Under kvällens gång fick vi smaka på den nya menyn som kommer att serveras under december och januari månad och de hade även ordnat sushiquiz och goodiebags till oss alla som deltog i festen. Dessutom fick vi testa på mannequin challenge, vilket har blivit riktigt populärt under det senaste året! Jag har inte sett slutresultatet ännu, men jag lär väl dela klippet här sen när de har lagt upp det. Ett stort tack till Sushi Panda för inbjudan – det här var bland de bästa bloggevenemangen jag har varit på hittills!

Sushi Panda in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Sushi Panda in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

My sushi-story

Last week’s Thursday, Sushi Panda had organized a Christmas party for a few of us bloggers from Turku. For me, it was really exciting to participate in their event, since I have never really had sushi before. First time I ever tasted sushi was in Australia seven years ago and after a small piece I decided that sushi is not for me. Ever since, I have been thinking if I should give it another shot and try if there might exist some kind of sushi which would appeal to my taste buds. During the party, we got to try many different versions, and I was so surprised to realize that quite many of them appealed to me! Manhattan maki, Dublin maki, Carrot Lox (vegan) and their grilled sushi were among my favourites.

Sushi Panda in Turku

Sushi Panda has their business in Forum Kortteli here in Turku and they mainly operate as a take-away restaurant. There is a few seating places on the terrace inside Forum, so for those who rather eat their meal right away, it’s also possible to do so. For the Christmas party, they had set the tables on the beautiful terrace and most of the participants were familiar to me from before. I had my partner as avec and Maria and her partner were our dinner neighbours. During the evening we got to taste different sushis from the new menu, which will be served during December and Januari, and they had also organized sushiquiz and goodiebags for all of us who participated in the party. In addition to all of that, we also took part in the mannequin challenge, which has become really popular this year! I haven’t seen the end result yet, but I might share the video here once they have put it up. A huge thank you to Sushi Panda for the invite – this was among the best blog events I have ever been to!

Sushi Panda in Turku, Finland. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)

