RESESÄLLSKAP SÖKES

Stari Most in Mostar, Bosnia and Herzegovina. | qandvictoria.wordpress.com

Den här vintern är det första gången någonsin som jag har betald vintersemester – huuur skönt?! Problemet jag har dock, är att jag har absolut ingen aning om vad jag skall göra under min semester. För mig känns det som slöseri med tid att bara gå omkring hemma när man likväl skulle kunna resa bort och se någonting annat. Min sambo har inte möjlighet att följa med, så då står valet mellan att åka själv eller att hitta någon annan att resa med. Att träffa nya människor är bland det bästa jag vet med att resa, så därför har jag börjat tänka att varför inte resa tillsammans med någon jag kanske inte känner? Jag är helt övertygad om att det finns många andra där ute som skulle vilja resa iväg någonstans men som, liksom jag, helst inte reser själv. Därför lägger jag nu fram den här förfrågan till er; är just du sugen på att joina mig på en resa? För att vi skall funka tillsammans så har jag några personliga önskemål:

  • Du är helst en kvinna i 22-35 års åldern
  • Du talar svenska, finska eller engelska
  • Du prioriterar bekväma skor framom höga klackar i din packning
  • Hostell och att sova i samma rum som personer du inte känner är något som är bekant från tidigare
  • Kultur och sevärdheter intresserar dig mera än att spendera dagarna på stranden och kvällarna på baren
  • Lågprisflygbolag och stop-overs är inga problem för dig, så länge flygbiljetterna är billiga
  • Du väljer lokalbussar och metro framom taxi – taxi är enbart till för nödfall
  • Du föredrar att planera i förväg istället för att ta dagarna som de kommer – spontanitet är bra när man väl är framme på destinationen, men förberedelserna inför resan fixas helst i förväg

Låter det här som något för dig? Kontakta mig i så fall via meddelandefunktionen här på bloggen och berätta mera om dig själv! Dela gärna inlägget för att hjälpa mig att hitta min blivande reskompis! :)

Stonehenge in Salisbury, England. | qandvictoria.wordpress.com

I will have my first paid winter vacation this year – how nice is that?! The problem I have, though, is that I do not know what to do during my vacation. To me, it feels like a waste of time to just stay at home when you could travel somewhere and see something else instead. My partner isn’t available, so then I have to choose between going by myself or finding someone else to go with. To meet new people is one of the best things when traveling, so that’s why I’ve started thinking; why not travel with someone that I might not know from before? I’m totally convinced that there are so many people out there who would like to go somewhere, but who don’t want to travel by themselves. That’s why I’m going to put up this request; would you be up for joining me on a trip? For us to work well together, I would have a few personal wishes:

  • You are a female between 22-35 years old
  • You speak Swedish, Finnish or English
  • You prioritize comfortable shoes before high heels in your luggage
  • Hostels and sleeping in the same room as people you do not know is familiar to you from before
  • Culture and attractions interest you more than spending the days on the beach and evenings on bars
  • Budget airlines and stop-overs are not a problem for you, as long as the flight tickets are cheap
  • You choose local buses and metro before taxis – taxis are only for emergencies
  • You prefer to plan ahead instead of taking the days as they come – spontaneity is great once you have arrived at the destination, but the preparations for a trip should rather be planned ahead

Does this sound like something for you? Contact me through the contact function here on the blog and tell me more about yourself! Please share this blogpost and help me to find my future travel buddy! :)

Sydney Tower Skywalk in Sydney, Australia. | qandvictoria.wordpress.com


Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

4 thoughts on “RESESÄLLSKAP SÖKES

  1. Vilken bra ide. Låter verkligen spännande att våga åka med en totalt främmande person på resa. Men jag förstår att du inte vill sitta hemma på semestern…. Hoppas du hittar nån. Skall följa dina inlägg och se om din efterlysning bär frukt. Gott Nytt År

    1. Tjaa, jag skulle tro att det är roligare att resa tillsammans med någon jag inte känner än att resa helt ensam. På så vis har man ju i alla fall någon att dela alla minnen med ;) vi får hoppas på att någon nappar!

Let's talk! I will answer your comment here below :)

