SANTA CRUZ, CALIFORNIA

Santa Cruz Beach Boardwalk in Santa Cruz, California. | qandvictoria.wordpress.com

Santa Cruz och Santa Cruz Beach Boardwalk

Som jag berättade i förra inlägget så hade vi först tänkt att övernatta i Monterey, men på grund av en pågående Jazzfestival den helgen och att allt var fullbokat så blev vi tvungna att tänka om. Vi valde istället att övernatta i Santa Cruz som ligger cirka 70 kilometer norr om Monterey. Vi hade bokat två sängar vid HI Hostel Santa Cruz, ett alldeles ljuvligt hostell strax invid Santa Cruz Beach Boardwalk. Vi anlände sent på lördag kväll och hade på så vis tur med parkeringen. Eftersom hostellet ligger så pass nära stranden så kostar parkeringen därefter, men för vår del räckte det att köpa ett parkeringspass från hostellet för följande dag. Efter att vi hade checkat in så gick vi ut i jakt på mat och hamnade på hamburgerbaren 99 Bottles Of Beer On The Wall nära huvudgatan. Inte de bästa hamburgarna vi åt under resan, men det fick duga – där fanns i alla fall massor av ölsorter att välja mellan. Nästa morgon vaknade vi tidigt och checkade genast ut för att gå ner till stranden – och vilken strand dessutom! Santa Cruz Beach Boardwalk påminner väldigt mycket om Santa Monica Pier och Venice Beach Boardwalk, men personligen gillade jag Santa Cruz snäppet mera. Det kan ha varit på grund av vädret också, eftersom det här var den första varma dagen sedan vi lämnade Arizona. Efter lite sightseeing gick vi tillbaka till bilen för att byta om till simkläder och spenderade sedan resten av dagen på stranden. Alldeles ljuvligt varmt!

San José, California

Efter några timmar i Santa Cruz fortsatte vi vidare norrut mot San José – vårt sista stop innan vi skulle flyga vidare mot Hawaii! I San José övernattade vi på Alura Inn som finns alldeles invid San José flygplats, vilket var idealt för oss som skulle returnera bilen innan morgonflyget. Vi hade egentligen inga storslagna planer för San José, men vi passade i alla fall på att besöka Levi’s Stadium (SF Football Stadium) och SAP Center (Sharks Arena) när vi en gång var där. Tillbaka på hotellet packade vi om våra ryggsäckar och förberedde oss inför resans absoluta höjdpunkt, HAWAII!

HI Hostel Santa Cruz in Santa Cruz, California. | qandvictoria.wordpress.com

Santa Cruz and Santa Cruz Beach Boardwalk

As I already told you in my previous blogpost, we had first planned to stay in Monterey the following night, but because of the ongoing Jazzfestival and because everything was already fully booked, we had to rethink our plans. We chose to stay the night in Santa Cruz instead, which is situated about 70 kilometers north of Monterey. We had booked two beds at HI Hostel Santa Cruz, a really cozy hostel right next to Santa Cruz Beach Boardwalk. We arrived late on Saturday evening and were that way lucky with the parking. Since the hostel is so close to the beach, the parking also costs quite much, but it was enough for us to buy a parking pass from the hostel for the following day. After checking in to the hostel, we went out on the town to get some food, and we ended up on the hamburger bar 99 Bottles Of Beer On The Wall close to the main street. It was not the best burgers during the trip, but they were good enough – at least there was a lot of different beers to choose from. We woke up early the next morning and checked out from the hostel to go down to the beach – and what a beach! Santa Cruz Beach Boardwalk reminds a lot about Santa Monica Pier and Venice Beach Boardwalk, but personally I almost liked Santa Cruz more. It might have been because of the weather also, since this was the first warm day since we left Arizona. After some sightseeing we went back to the car to change into swimming clothes and then spent the rest of the day at the beach. Sooo nice!

San José, California

After a few hours in Santa Cruz we continued up north towards San José – our last stop before flying to Hawaii! In San José we stayed at Alura Inn right next to San José airport, which was ideal for us, since we were going to return the car before our morning flight. We didn’t really have any plans for San José, but at least we went to see Levi’s Stadium (SF Football Stadium) and SAP Center (Sharks Arena) once we were there. Back at the hotel, we repacked our bags and prepared for the absolute highlight of the trip, HAWAII!

Levi’s Stadium in San José, California. | qandvictoria.wordpress.com

HI Hostel Santa Cruz
321 Main St, Santa Cruz, CA 95060

Santa Cruz Beach Boardwalk
400 Beach Street, Santa Cruz, CA 95060
Opening hours: see more info http://beachboardwalk.com/hours .

99 Bottles Of Beer On The Wall
110 Walnut Ave, Santa Cruz, CA 95060
Opening hours: Monday-Thursday 11:30 am-1:30 am, Friday-Saturday 11:30 am-2 am, Sunday 11:30 am-12 am.

Alura Inn
1378 Oakland Road, San Jose, CA 95112

Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)