VILLA SIKURI IN HÄMEENKYRÖ

Villa Sikuri in Hämeenkyrö, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

På fiskeresa till Hämeenkyrö

Förra helgen åkte några kollegor och jag på fiskeresa till Villa Sikuri i Hämeenkyrö. Syftet med själva resan var skolningen i jiggfiske som de skulle hålla för oss, men helgen innehöll ju också en hel del annat program än bara det. På fredagen anlände vi tidigt på eftermiddagen och vi kunde därmed njuta av en lugn kväll i bastun och med några dopp i sjön (jepp, jag har kastat vinterpälsen redan i år!). Hela lördagen spenderade vi ute på sjön – vi startade klockan 10 på morgonen och var tillbaka ungefär vid klockan 18. Vid tvåtiden stannade vi till vid en öde ö för att fixa lunch och lapa sol innan vi fortsatte med fiskandet. Det var så underbart! Jag fångade totalt två fiskar under tiden vi befann oss ute på sjön – en gädda (som ni kan se här) och en abborre. I början nappade det rätt många gånger, men det tog en stund innan jag lärde mig det rätta knycket för att faktiskt få dem att fastna på kroken. Men två fiskar var ju bättre än inga alls! Vi hade en alldeles perfekt helg vid Villa Sikuri och dessutom visade lördagen sig från sin bästa sida med nästan 20 grader och sol. Får jag chansen så åker jag definitivt igen!

Fishing trip in Hämeenkyrö

A few coworkers of mine and myself went on a fishing trip to Villa Sikuri in Hämeenkyrö last weekend. The purpose of the trip was to attend a course in jig fishing, but the weekend also consisted of other program than that. We arrived early afternoon on Friday, so we had enough time to enjoy a calm evening in the sauna and a few dips in the lake (yep, I have already swam this year!). We spent the whole Saturday out on the lake – we started at 10 am, and we came back around 6 pm. At around two in the afternoon, we pulled up at a deserted island to make lunch and to enjoy the sun for a while before continuing to fish. It was so wonderful! I caught a total of two fishes while we were out on the water – one pike (which you can see here) and one perch. In the beginning I was really close to catching quite a few fishes, but it took a while for me to learn the correct flick to actually get the hook caught to them. But two fishes are better than none at all! We had an absolutely perfect weekend at Villa Sikuri, and Saturday was treating us so well with almost 20 degrees and sunshine. If I ever get the chance, I will definitely go back!

Villa Sikuri in Hämeenkyrö, Finland. | qandvictoria.wordpress.com

Follow my blog on facebook // bloglovin’ // blogit.fi

Let's talk! I will answer your comment here below :)